VIDEO MENARIK



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA PENGUNJUNG SEKALIAN, PIHAK ADMIN SEDANG MENJALANKAN KERJA-KERJA MENGEMASKINI BLOG. HARAP MAAF ATAS SEBARANG KESULITAN. TERIMA KASIH.


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA PENGUNJUNG SEKALIAN, PIHAK ADMIN SEDANG MENJALANKAN KERJA-KERJA MENGEMASKINI BLOG. HARAP MAAF ATAS SEBARANG KESULITAN. TERIMA KASIH.

KEMPEN KENALI MUSUH-MUSUH ISLAM : PRINSIP FREEMASONRY

Pengenalan

Gerakan freemasonry dipelopori oleh orang Yahudi yang ingin mengambil kembali tanah Palestin dan membina kembali Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjidil Aqsa, kemudian akan melebar luaskan pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir dan seterusnya menuju ke Madinah di Arab Saudi. Pergerakan ini dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan cara bergiat cergas dalam bidang pendidikan, politik, budaya dan sosial.

Bermula daripada gerakan inilah, maka telah timbul pertubuhan-pertubuhan yan berbentuk kebajikan serta keamanan di seluruh dunia bagi mengaburi mata masyarakat terhadap pergerakan mereka. Gerakan ini telah menyusup masuk ke seluruh fahaman, agama dan bangsa tanpa perlu menukar identiti mereka asalkan mereka taat setia kepada pergerakan ini. Pergerakan ini amat cergas dalam bidang ekonomi dengan cara memonopoli dan menghalalkan riba' dalam kalangan manusia.

Dalam bidang sosial pula mereka lebih mengambil perhatian tentang kemanusiaan dan sentiasa menghulurkan bantuan kepada sesiapa sahaja yang memerlukannya. Mereka juga suka memberikan penghargaan kepada individu yang cemerlang untuk menarik mereka menyertai gerakan ini. Kebanyakan orang yang terjebak dalam pergerakan ini adalah dari kalangan orang yang berkepentingan di dalam pertubuhan kerajaan dan sosial. Orang-orang yang telah terjerumus dalam pergerakan ini terpaksa akur dengan kehendak pergerakan ini.


Prinsip freemasonry

1) Kerahsiaan
Kerahsiaan merupakan asas penting dalam pergerakan ini. Para anggota wajib menjaganya dengan apa cara sekalipun daripada tersebar sama ada dalam bentuk tulisan, pergerakan dan simbol tertentu.

2) Anggota wajib memberi taat setia 100% kepada Yahudi dan dikehendaki memutuskan hubungannya dengan agama dan negara
Dalam kitab ' Al-Yahudiyah ' dan kitab ' Al-Yahudiyah fi Aswabiha al Mu'asoroh ' terdapat bukti berkaitan dengan prinsip yang kedua ini yang menyatakan bahawa anggota Freemasory dilarang sama sekali untuk terikat dengan mana-mana negara dan agama. Mereka meletakkan perjuangan Gerakan Freemasonry sebagai hadaf (matlamat) utama yang begitu suci mengatasi segalanya.

3) Memuliakan keturunan Yahudi sahaja
Dalam protokol ke-11 disebutkan bahawa :
"Bangsa Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai serigala dan bangsa lain sebagai kambing. Bagi mereka, Yahudi merupakan bangsa yang terpilih dan mereka bertebaran di atas muka bumi ini sebagai satu rahmat. Berada di perantauan atau di negara asing, sebenarnya mencerminkan kekuatan yang dapat membawa sesuatu bangsa ke pintu kekuasaan di seluruh dunia walaupun pada pandangan orang yang berpandangan pendek perkara tersebut menampakkan kelemahan."
Dalam protokol yang lain pula ada dinyatakan :
"Sesungguhnya kita adalah pilihan Allah yang ditugaskan untuk memimpin dunia ini dan Allah telah menganugerahkan kepada kebijaksanaan yang luar biasa supaya kita mampu melaksanakan amanah itu."
Dalam safar Penggulungan muka surat 7 ayat ke-16 pula menyatakan :
"Sesungguhnya kamu adalah bangsa yang suci bagi tuhan kamu dan kamu dipilih oleh tuhan untuk menjadi umat yang khusus dalam kalangan semua bangsa di dunia."
4) Menyebarkan semua kemungkaran dan mengagungkan hubungan seks

Dalam protokol Freemasonry ayat ke-9 dan 13 yang disusun oleh Zionisme Brazil berbunyi :
"Moral generasi muda Goyim waktu ini sudah kita hancurkan dengan memperkenalkan prinsip-prinsip dan teori-teori palsu yang sudah sama-sama kita ketahui bahawa prinsip dan teori itu adalah rosak, lalu kini kita sematkan ke dalam benak akal mereka." (ayat ke-9)
"Untuk mencegah mereka (orang-orang Goyim) daripada menemui langkah baru dalam politik, kita mesti membawa mereka ke kancah hiburan seperti judi, pesta hiburan, pesta seks dan mengadakan rumah-rumah urut. Di samping itu, kita memuatkan iklan-iklan dalam surat khabar bertujuan mempengaruhi para remaja untuk menggiatkan diri mereka dalam arena seni, olahraga dan sebagainya. Pelbagai jenis hiburan ini kelama-lamaan dapat mengalih perhatian manusia daripada bangkit menentang kita sebagaimana yang berlaku sebelum ini sehingga mengganggu gugat ketenteraman kita dan sebahagian manusia yang lain." (ayat ke-13)
Berkata seorang pemimpin tertinggi Freemasonry :
"Kita hendaklah menguasai golongan wanita . Apabila kita berjaya menguasai mereka, maka kita sogokkan mereka dengan perkara-perkara yang haram. Kita juga hendaklah memisahkan pasukan tentera mereka daripada agama."
Berkata salah seorang pemimpin tertinggi imperialis :
"Arak dan nyanyian merupakan dua unsur yang mampu menghancurkan umat Muhammad dengan berkesan berbanding 1000 laras meriam, maka untuk itu tenggelamkanlah mereka ke dalam kancah maksiat dan materialistik."
Karl Marx, pengasas kepada sosialisme pernah ditanya tentang pengganti kepada akidah ketuhanan. Beliau menjawabnya :
"Penggantinya ialah teater (panggung drama dan filem), maka palingkan mereka yang sibuk dengan amalan kerohanian ke arah pementasan teater."
Berkata Abdullah Nasih 'Ulwan :
"Maka daripada kata-kata ini jelaslah bahawa sesungguhnya Yahudi, Freemasonry, Sosialis, Solibiah, Kristianisasi dan Imperialis sentiasa berbincang, bersepakat dan bekerjasama untuk merosakkan masyarakat Islam dengan cara menghidangkan arak, seks, teater, majalah, surat khabar, rancangan tv, radio, memasarkan buku-buku serta menerbitkan filem-filem dan drama-drama. Sesungguhnya mereka telah mencapai matlamat mereka yang buruk lagi jahat."
5) Memusuhi semua agama sehingga dapat menguasainya
Seorang pemuda Freemasonry berkata :
"Kita hanya mempunyai satu tujuan iaitu menghancurkan sendi-sendi agama Katholik. Kita orang-orang Freemasonry tidak boleh menghentikan usaha ini selagi masih ada penganut Kristian Katholik walaupun seorang yang masih hidup. Peperangan antara kita dan mereka adalah peperangan darah yang hanya dapat diselesaikan apabila kita mati ataupun mereka mati."
Seorang pemimpin Freemasonry Muslim yang telah bertaubat bernama Yusuf Al-Hajj berkata :
"Bangsa-bangsa yang menjalin hubungan kerjasama dengan anggota-anggota Freemasonry umpama tuan rumah yang bekerjasama dengan pencuri. Sikap seperti ini juga seumpama seorang pejuang yang berdamai dengan musuh, bersenjatakan tombak bermata dua yang akan digunakan untuk menusuk jantung atau hatinya tanpa disedari. Begitulah juga halnya apabila hubungan baik cuba dijalinkan dengan negara Israel. Peringatan ini khusus buat umat Islam."
Proudon, salah seorang tokoh Freemasonry pernah berkata :
"Freemasonry adalah suatu penyangkalan terhadap kepentingan agama. Apabila ada seorang Freemason yang berkata tentang kewujudan Allah, maka dimaksudkan itu adalam alam san kekuatan material atau mereka menganggap Allah dan manusia sebagai satu benda."
6) Para anggota saling tolong-menolong antara satu sama lain
Dalam buku 'Anzimatul Masuniyah' (Peraturan-peraturan Freemasonry) ada menyebutkan bahawa setiap ahli baru yang menganggotai pertubuhan in perlu mengingati lafaz yang diajarkan kepada mereka iaitu :
"Aku mesti bekerja dengan rajin dan tekun demi kepentingan keluarga Freemasonry. Aku mesti mencintai saudaraku anggota Freemasonry dalam keadaan mana sekalipun. Aku harus menjaga ketetapan demi rahsia gerakan yang menjadi dasar Freemasonry."
7) Mengadakan propaganda dan revolusi
Arthur Edward, di dalam bukunya 'Ensiklopedia Freemasonry' ada menyatakan pendapat tentang peranan anggota-anggota Freemasonry Perancis :
"Mereka telah menyusun strategi yang bertujuan untuk menggulingkan kerajaan Perancis dan juga menghancurkan kepercayaan Katholik."



0 pandangan sahabat-sahabat: