VIDEO MENARIK



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA PENGUNJUNG SEKALIAN, PIHAK ADMIN SEDANG MENJALANKAN KERJA-KERJA MENGEMASKINI BLOG. HARAP MAAF ATAS SEBARANG KESULITAN. TERIMA KASIH.


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA PENGUNJUNG SEKALIAN, PIHAK ADMIN SEDANG MENJALANKAN KERJA-KERJA MENGEMASKINI BLOG. HARAP MAAF ATAS SEBARANG KESULITAN. TERIMA KASIH.

Buletin Yang di "forward" di laman Komuniti

Ramai antara kita yang selalu bimbang dengan gerakan2 agama kristian yang bergerak ingin memesongkan aqidah umat islam. Hingga ramai yang menyebarkan buletin-buletin tentang video2 atau laman-laman web yang dapat menggugat aqidah umat islam. ramai antara kita yang menghantar buletin tentang nasihat-nasihat agama dan tazkirah, tetapi sebenarnya semua ini hanyalah sesuatu yang sia-sia jika penulis atau penghantar buletin tersebut sendiri tidak mampu mengelakkan diri mereka dari satu perkara. Perkara itu adalah DUNIA yang dibentangkan kepada kita.sebagimana sabda Rasulullah saw "demi ALLAH aku tidak bimbangkan kamu akan berlaku syirik selepasku, akan tetapi aku bimbangkan dunia akan dibentangkan kepadamu". Kerana itulah kita melihat kenapa ramai antara kita yang melakukan usaha2 yang baik dengan menghantr bulitin2 tazkirah. malangnya ia tidak memberi hasil lansung. Ini hanyalah kerana penghantarnya sendiri masih terleka dan bercinta dengan kehidupan dunia. Ada yang hebat dalam menghantar buletin dan mesej2, tetapi dialah orangnya yang paling hebat didepan PS3. Ada yang pandai menyusun kata2 dalam buletinnya tetapi dialah orangnya yang paling slalu menghabiskan masanya dihadapan TV dan internet. Ada yang rancak menhantar buletin tazkirah tetapi dialah orngnya yang setia dengan filem2 hollywood yang dalamnya sudah pasti mengandungi adegan2 dan pelakon2 yang berperwatakan hingga menaikkan nafsu shahwat. Wahai saudaraku, jika benar kita ingin menyampaikan seruan islam, janganlah hanya tahu menghantar buletin, tetapi perbaikilah diri kita dengan berhati-hati terhadap kehidupan dunia dan bersederhana dengannya..WALLAHU A'ALAM.. (Dipetik daripada Ahmad Muhsin bin Abd. Majid)

2 pandangan sahabat-sahabat:

memeng betul apa yg dikatakan. tp kdg2 takzkirah n bulletin2 yg dikeluarkan tu x semuanya melaghakan ya. mungkin ada yg x ambil peduli. tp mungkin pada segelintir person yg ambil ikibar. walaupun 1%, janji ada. utk beri kesedaran

"sampai kan ayatku walaupun sepatah" - rasulullah

yup
sy setuju dgn lintapmungkum tu...
kn rasulullah pernah bersabda "sampai kan ayatku walaupun sepatah"...mgkn diri sendiri x bley sdar tp mungkin satu hari nanti ada manusia yg insaf krn petunjuk allah yg disandarkan kepada orang yg menghantar buletin tu..dan pada yg same org itu sama2 memperoleh faedah..