VIDEO MENARIK



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA PENGUNJUNG SEKALIAN, PIHAK ADMIN SEDANG MENJALANKAN KERJA-KERJA MENGEMASKINI BLOG. HARAP MAAF ATAS SEBARANG KESULITAN. TERIMA KASIH.


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA PENGUNJUNG SEKALIAN, PIHAK ADMIN SEDANG MENJALANKAN KERJA-KERJA MENGEMASKINI BLOG. HARAP MAAF ATAS SEBARANG KESULITAN. TERIMA KASIH.

Tak Kenal Maka Tak Cinta

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang .


Sesungguhnya , setiap manusia yang dicipta di bumi Allah ini merupakan khalifah . Setiap khalifah pula wajib melaksanakan amar ma'aruf nahi mungkar . Setiap khalifah Allah itu juga memegang amanah yang sangat berat . Malahan , gunung-ganang dan bumi turut menolak amanah yang ditawarkan oleh Allah s.w.t kerana bimbang tidak dapat melaksanakannya dengan sempurna . Firman Allah:


"Sesungguhnya kami telah kemukakan amanah kepada langit dan bumi serta gunung-ganang, maka mereka enggan memikulnya dan bimbang tidak dapat menyempurnakan; dan manusia sanggup memikulnya. Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan jahil." Al Ahzab 33:72 


Gunung, langit dan bumi tidak sanggup menanggung amanah itu, mereka hanya sanggup menjadi 'pembantu' manusia untuk melaksanakannya. Justeru, mereka lebih rela dikuasai daripada mengusai manusia. Mereka hanya ingin menjadi sekolah, manakala manusia menjadi pelajar-pelajarnya. Allah yang menjadi 'Guru' dalam sekolah besar (jagat raya) ini sentiasa mendidik manusia agar layak menjadi graduan yang layak mendapat ijazah keredhaan-Nya dan syurga. Sedarkah kita?


Alhamdulillah , pada 3 November 2011 yang lalu , pelantikan secara rasmi Badan Dakwah dan Kerohanian bagi sesi 2011/2012 telah diumumkan oleh Ustaz Abu Khuhafah bin Abu Bakar di surau Al-Ghazali , SBPI Temerloh yang merupakan markas utama Badar . Pelantikan ini telah dilaksanakan atas persetujuan ahli-ahli majlis syura . Pada tahun hadapan , pasukan Penggerak Muda juga telah ditubuhkan bagi mempermudah kerja-kerja Badar . Berikut adalah insan-insan yang bakal memegang tampuk kepimpinan pada tahun hadapan :


KETUA BADAR
Badrul Amin bin Malek

PENOLONG KETUA BADAR
Amir Mohd Syafiq bin Mohammad Salim

KETUA HELWA (HAL EHWAL WANITA)
Nabilah binti Jamal Abdul Nasir

PENOLONG KETUA HELWA
Nurul Husna binti Nazri

SETIAUSAHA
Sakinah binti Mohd Zahid

TIMBALAN SETIAUSAHA
Zulhilmi Roslaili

BENDAHARI
Azri Adham bin Abdul Halim

SETIAUSAHA KHAS BENDAHARI
Nabihah binti Jamal Abdul Nasir

TIMBALAN SETIAUSAHA KHAS BENDAHARI
Zaween Hanis

EXCO TARBIYAH
Fahmie Raimie bin Nazim

EXCO TAMRIN DAN KEGIATAN LUAR
Mohamed Syahmi bin Isahak
Nurul Nabila Nasha binti Abdul Ghani

EXCO MUSOLLA
Mohd Asyraf Ariffin
Che Nor Sirrah binti Che Ismadi

EXCO BULETIN DAN PENERBITAN
Abdul Hariz bin Jurimi
Nurul Syakirah binti Ghazali

EXCO KEROHANIAN DAN IBADAH
Muhammad Hijaz bin Jamal Abdul Nasir
Nadia Fitri

EXCO TUGAS-TUGAS KHAS
Ariff Addnan
Nur Rasyidah binti Rosli

PENGGERAK MUDA
Muhammad Rusydi bin Ropli
Azim Zaim bin Azlin
Faris Fahmi
Izzat Syamim
Aniq Najmi
Siti Munirah binti Hasenan
Nurul Nadia binti Razak

Tahniah dan takziah diucapkan kepada mereka yang terpilih menjadi pemimpin-pemimpin Badar . Semoga Badar pada tahun hadapan dapat menjalankan tugas dengan penuh amanah dan sebaiknya . Akhir kalam ,
 Ikhlaskan hati demi Allah taala !



*Sumber :  http://www.iluvislam.com/fotografi/lensa-hati/2249-alam-yang-hidup.html








0 pandangan sahabat-sahabat: